سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابو ایوب المصری سرکرده القاعده در عراق در یک درگیری میان گروهی نزدیک شهر النبایه در 90 کیلومتری شمال بغداد کشته شده است.

رویترز به نقل از ژنرال عبدالکریم خلف گزارش داده است المصری در یک درگیری داخلی میان گروه‌های شورشی که نزدیک یک پل در شهر النبایه روی داد کشته شده است.

خلف در این مورد گفت: ما گزارش‌های اطلاعاتی قطعی داریم که المصری امروز (سه‌شنبه اول مه) کشته شده است

در همین حال یک منبع دیگر در وزارت کشور عراق خبر کشته شدن المصری را تأیید کرد. اما هر دو منبع یاد شده اعلام کرده‌اند که جنازه المصری را در اختیار ندارند.

این در حالی است که ارتش آمریکا هنوز این خبر را تأیید نکرده است. ژنرال کریستوفر گریور یکی از سخنگویان ارتش آمریکا در عراق در این باره گفت: امیدوارم این خبر درست باشد اما می‌خواهیم برای اطمینان از این خبر خیلی محتاط باشیم

اخیرا نیروهای شورشی عراقی القاعده را به خاطر کشتن غیرنظامیان سرزنش کرده بودند و احتمال می‌رود المصری در درگیری با نیروهای شورشی عراقی کشته شده باشد.

المصری که با نام ابوحمزه المهاجر هم شناخته می‌شود پس از آن که ابومصعب الزرقاوی در حمله هوایی سال 2006 توسط نیروهای آمریکایی  کشته شد مسئولیت فعالیت‌های القاعده در عراق را به عهده گرفت.

المصری که اهل مصر است رابطه نزدیکی با الزرقاوی داشته است و یکی از بنیانگذاران هسته مرکزی القاعده در عراق به شمار می‌رود. دولت آمریکا 5 میلیون دلار جایزه برای سر المصری تعیین کرده بود.

کد خبر 20936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز